Angol kutatók 12 éven át 23 ezer férfit és nőt vizsgáltak és arra jutottak, hogy kávézóknál 27 százalékkal alacsonyabb volt a stroke kockázata a sohasem kávézókhoz képest. Az elfogyasztott fekete mennyisége azonban nem befolyásolta a kockázat csökkenését. Emellett a koffeintartalmától és fajtájától sem függött. Ez az új kutatás eredménye ugyan nem úttörő, azonban megerősíti a korábbi vizsgálatokat.