Grafikus kártyák Windows és Mac OS X alatt

2010. március 4. 9:39, hup.hu

A Unity (multiplatformos játékfejlesztő eszköz) weboldalát böngészve egy érdekes statisztikát találtam. Hasonlóan a Steamhez a Unity Technologies is gyűjti a webplugin által a felhasználók gépeinek információit. 2009 utolsó negyedévében az alábbi grafikus kártyával és shader model-lel rendelkező gépek futtattak Unity webplayert: Shader model 4 (DX10) 28.8% Shader model 3 (DX9) 22.9% Shader model 2.x (DX9) 4.6% Shader model 2 (DX9) 25.7% Shader model 1.x (DX8) 2.1% Fixed function 13.3% Emulated software 2.6% A dolog igazi érdekessége azonban csak most következik. Érdemes szétbontani Windows és Mac OS X felhasználókra a dolgot: Windows Shader model 4 (DX10) 28.1% Shader model 3 (DX9) 22.9% Shader model 2.x (DX9) 4.6% Shader model 2 (DX9) 26.0% Shader model 1.x (DX8) 2.0% Fixed function 13.6% Emulated software 2.6% Mac OS X Shader model 4 (DX10) 51.1% Shader model 3 (DX9) 22.5% Shader model 2.x (DX9) 2.6% Shader model 2 (DX9) 17.2% Shader model 1.x (DX8) 3.5% Fixed function 3.0% Emulated software 0.2% Jól látszik, hogy arányaiban sokkal magasabb a Mac OS X felhasználói közt a DirectX 10 kompatibilis gépek aránya, mint a Windowst futtató gépek tulajdonosainál. Forrás itt.

Tovább a teljes cikkre...

Keresés