Aki lekörözte Cavallit

2010. december 24. 0:30, cotcot

A ruha miatti hiszti, a bimbózó sztárallűrök már a Megasztár-döntők alatt jellemző versenyző-tünetek voltak. A Divatkreátoroknak viszont nem csak ezzel kellett megküzdeniük, hanem a villámgyors munkatempóval, az anyagbeszerzéssel, a varrással, a nemalvással és a stresszel is. A legjobban Sármán Nóra vette az akadályokat, aki a döntő estéjén Roberto Cavallit is maga mögé utasította. A divattervezővel két nappal azután találkoztunk, hogy megnyerte a Divatkreátort. Most, hogy megvan a nyertes, elárulhatod, melyik Megasztár-versenyzőnek szurkoltál. Mindig másnak. Általában annak drukkoltam, aki az én ruhámban volt. Hogyan lettél Divatkreátor? Idén diplomáztam a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, úgyhogy a nyár főleg pihenéssel telt, és még nem igazán találtam ki, mit szeretnék magammal kezdeni. Ezért kapóra jött a Divatkreátor. Előtte pont azon gondolkoztam, hogy miért nincs egy ilyen műsor Magyarországon, mert akkor biztosan jelentkeznék rá. Szeptemberben kezdtünk mi is, és ugyanúgy három hónapig tartott, mint a Megasztár. Összességében nagyon kimerítő volt, de nagyon tanulságos is. Sármán Nóra (fotó: Neményi Márton) Hogyan állt össze egy-egy 'megasztár' öltözéke? Minden héten csináltunk valamilyen ruhadarabot, vagy egy zakót, vagy egy ruhát, vagy egy egész szettet, a többi ruhadarabot pedig üzletekből hoztuk. Így is maximum két nap maradt arra, hogy varrjunk, pedig mondjuk, egy férfizakó elkészítésére egy hét kellene. Volt, hogy a tesóm vagy anyukám besegített, mert nem bírtam volna. Nem volt könnyű, de nagyon élveztem. Milyen szempontoknak kellett megfelelni egy-egy ruha kitalálásánál? Fú, nagyon sok mindennek.  A legfőbb szempont az volt, hogy színpadképes ruhákat készítsünk hétről hétre.  Volt egy segítőnk is, Andó Ildikó, aki az egész Megasztár stylingjáért felelt. Aztán ott volt a dal is, és figyelni kellett, hogy a versenyző személyiségéhez és az alkatához is passzoljon a ruha. Ez sokszor nehézséget okozott, mert kevés volt a modell- vagy átlagalkatú versenyző. Általában csak egy éjszakánk volt arra, hogy megtervezzük a ruhákat, hiszen az anyagvásárlás előtti este tudtuk meg, hogy kit kapunk, és milyen számot énekel. Tévéműsorról lévén szó, nagyon sok olyan dologra is figyelni kell, amire amúgy nem. Egy ruha teljesen másképp működik az életben, a fotón és a tévében is. A képernyő kapásból szélesít mindenkit, bizonyos színeket pedig kerülni kell. A fekete például besül, nem látszanak a részletek, egy vakfolt lesz. A fényes anyagok a legjobbak, de azok pedig plusz kilót pakolnak az alanyra, ami ugye, nem előnyös. És ezt mind fejben kellett tartani. Ezek szerint nemcsak egy-egy darabot terveztetek, hanem gyakran rajtatok múlt az egész megjelenés. Igen, ez mondjuk, érdekes, mert egy divattervező versenyre jelentkeztünk, de a fele mégis stylist munka volt. Ebben semmi tapasztalatom nem volt, át kellett állítani az agyam. Nemcsak megterveztem a ruhát, hanem a szabásmintát is megcsináltam, megvarrtam, és még ki is kellett találnom a szettet. Ez minimum három külön szakma. Tolvai Reni, a Megasztár5 nyertese, Sármán Nóri ruhájában. Még több képért kattints a galériába! Milyenek voltak a versenyzők? Mennyire működtek együtt veletek? Mindegyikük nagyon kedves volt, és a végére nagyon megszerettem őket. Persze van, aki hisztisebb, a lányok, ugye, problémásabbak. Bár pont Tolvai Reni volt az, akit mindenki nagyon szeretett öltöztetni. Bármit adtunk rá, át tudott lényegülni, és tudta viselni a ruhákat. Ő volt amúgy szerintem a legszexisebb, legcsajszisabb annak ellenére, hogy nem modellalkat. Aki erre ráérzett, például Nyíri Évi, az nagyon szépeket tervezett neki. Voltak problémás esetek? Igen, előfordult, hogy valaki nem akarta felvenni az adott ruhát. Ilyenkor kompromisszumot kellett kötnie a versenyzőnek és a tervezőnek. Ebben egyébként Görög Zita nagyon sokat segített, mert személyesen beszélt az adott versenyzővel. Nálam szerencsére nem volt ilyen, senki sem utasította vissza a ruháimat. Próbáltam úgy tervezni, hogy akinél nem lehetett korábban sem, arra nem erőltettem szélsőséges darabokat. A Megasztár zsűritagok hozzászólásai a stylinghoz mennyire számítottak bele az értékelésetekbe? Szerintem nem számított, de számunkra egy érdekes visszajelzés és különleges kritika volt, ha bírálták a ruhát. A mi értékelésünkben Andó Ildikó, Illés Gabriella (a Megasztár producere – a szerk.) és minden héten más-más meghívott tervező vett részt. Ők hárman hozták meg a döntést. Az elején volt olyan hiba, hogy valaki az élő adás előtt néhány perccel felment a színpadra és kisollóval igazgatta meg a ruhát, vagy volt olyan, aki azért esett ki, mert nem érzett rá az énekes stílusára. Később már csak a jó és a jobb között lehetett dönteni. Mekkora jelentősége van annak, hogy egy popénekes milyen ruhákat visel? Szerintem nagyon fontos, hogy valaki milyen ruhában lép színpadra. Én még azt is ki merem mondani, hogy ez nagyon sokban befolyásolja a nézőket – a Megasztár esetében a szavazókat – is. A ruha sokat ad hozzá a személyiséghez is, és pont ezért volt izgalmas figyelni, hogy ki mennyivel többet tud kihozni magából emiatt. A Divatkreátorral kapcsolatban sok a kritika is. Ezeket nem olvastam, direkt. Nekem sokkal fontosabb, hogy a szakma mit mond, és nem érdekel, hogy névtelenül mit irkálnak. Egyedül a Facebookon olvastam a kommenteket, mert ott mindenki vállalja a nevét, az arcát. Ott is voltak pozitív és negatív kritikák is, amik közül volt, amin elgondolkodtam, sőt, meg is fogadtam. Sármán Nóra (fotó: Neményi Márton) A fináléban Tolvai Reni ruháját is te tervezted. Igen, és nagyon izgultam, hogy ne legyen benne túl nagyasszonyos a klasszikus fazon és a fekete-vörös miatt. Részemről ez egyébként nagy bevállalás volt, mert Andó Ildi egy Roberto Cavalli ruhát akart Renire adni. Azt mondta, ha nem lesz jobb a ruhám, akkor marad a Cavalli. Végül az enyémet választották. Szerintem nagyon szép volt rajta, tudta viselni. Aztán a neten olvastam, hogy valakik szerint nem volt előnyös, mert kiemelte a hasát. Most már tudom, hogy legközelebb erre is figyelnem kell. Mennyit dob az ismertséghez a Megasztárral járó médiafigyelem? Biztos, hogy sokat, de ezzel tudni kell élni. Vannak például rajongóim, ami nagyon furcsa, de nagyon jó érzés. A továbbiakban mik a terveid? Most, hogy megnyertem a műsort, lehetőséget kaptam arra, hogy saját kollekciót tervezzek, amit a Coin-ban árulnak majd. Már alig várom! Ez teljesen másfajta kihívás lesz, hiszen egy eladható kollekciót kell tervezni. A Megasztárnál ez nem volt szempont, hiszen színpadi öltözékről volt szó, ami teljesen más. Abban bízom, hogy a kollekció sikeres lesz és megadja az egész értelmét. Milyen lesz a coinos kollekció? Mivel nem mertem beleélni magam abba, hogy megnyerem a Divatkreátort, még nem gondolkoztam rajta. Biztos vagyok abban, hogy bele kell illeszkedjen az üzlet profiljába, de nem bánom, hogy egy kicsit meg lesz kötve a kezem, mert ez megint egy újfajta kihívás. Egyébként a megfeszített tempó és a stresszhelyzet miatt születtek nagyon jó ötletek a Divatkreátor alatt, amelyeket a műsorban nem használtam fel, de a kollekcióban majd szeretném. És a Coin után? A saját vonalat mindenképpen folytatnám. Ezen kívül pedig ott van a MÁS tervezőcsoport, ami a szerelem. Szexi, csinos, csajos tervezői ruhákat szeretnénk elérhető áron a jövőben, de ezt még ki kell találni. És nagyon érdekel a menyasszonyi ruha tervezés is, mert ez volt a diplomamunkám is. Igaz, az egy elvetemült kollekció volt, de szívesen megpróbálnék szép, izgalmas menyasszonyi ruhákat tervezni mai, modern nőknek, mert ilyen szintén nem nagyon van a piacon. Amit most felsoroltam, az kapásból három teljesen különböző dolog, úgyhogy azt hiszem, itt az ideje, hogy eldöntsem, mit akarok. Pont ezen voltam amúgy, de bezavart a Divatkreátor.

Tovább a teljes cikkre...

Keresés