Itt van, pedig...

2011. január 17. 0:17, cotcot

Lázadó ritmusok Nem punk lesz vagy polgárpukkasztás, hanem a történelem első hangszerének újragondolása. A négy holland az utcán kezdte a zenélést – merész húzás a konzervatórium után –, ma pedig Percossa nevű formációjukkal koncerttermeket töltenek meg világszerte tánccal, pantomimmal, cirkusszal megbolondított dobolással. Most például éppen a Trafóét, minden bizonnyal. Január 17. és 18., Trafó Balaton Méhes Mariettával A nyolcvanas évek mániákus depressziójában, a kora Tarr Béla-filmekben is ábrázolt világban az egyik legfontosabb kultursztori egy panelház kis nappalijában indult, ahol öt barát, bizonyos Méhes Marietta, Lukin Gábor, Víg Mihály, Másik János és Menyhárt Jenő zenélni kezdtek. Valamilyen hangszeren mindegyik játszott éppen hogy, Marietta fátyolos, élet és halál között lebegő hangja, az egyszerű dalok és az olyan szövegek, mint a „kész az egész, mindennek vége, vége már...” azonban a korszak legfontosabb együttesévé tették a Trabantot. Belőlük lett a Balaton, az Európa Kiadó, és útnak indították a magyar undergroundot. Marietta most visszajön Amerikából egy VilágVeleje Fesztivál-koncert erejéig. Kedden nyilvános főpróba, csütörtökön élesben nyomják a Bardóval és a Kézi Chopinnel. Január 18., kedd, Gödör Klub Pornography Simon Stephens angol nyelvű darabja frusztrációról, kiábrándultságról, elfojtásokról, a londoni metrórobbantásról és a terroristáról, aki pont olyan, mint mi. Magács László rendező bevetett mindent, zenét, videót és két társulatot (Madhouse, Scallabouche). „Ez nem terápia nekem vagy bárkinek, aki megnézi. De úgy látom a darabot, mint egy utat számomra és a közönség számára, hogy gondolkodjunk el azon, hogyan élünk és kik vagyunk. Különben miért csinálnánk? Érdekel a megváltás lehetősége, bármilyen kis lehetőség is ez, és tudom, hogy a megbocsátás nagyon nehéz." – mondja Simon Stephens. Január 19., szerda, Merlin Nemzetközi Színház

Tovább a teljes cikkre...

Keresés