kwaak3: Quake 3 Arena port Android-ra

2010. február 25. 9:57, hup.hu

A Google Code-on érhető el a kwaak3, amely az id Software FPS klasszikusának, a Quake 3 Arena-nak a portolása a Google Android platformjára. A fejlesztő a Nokia N900-ra készült Q3 portot használta fel munkája alapjául. Már az első napon képes volt lefordítani a kódot és betölteni a Q3 főbb funkcióit Android-on. Ezt követően kezdődött a csiszolás, polírozás. A port tulajdonságai, képességei: hang hardveres lebegőpontos működés Neon-képes eszközökön kezelés: billentyűzet, érintőképernyő és trackball OpenGL-es 3D renderelés a játék az ARM-optimalizált libcgamearm.so / libqaarm.so / libuiarm.so-kat használja hálózatos működés Ha valaki C/C++ kódot fordít az Android NDK-val, akkor a fordító alapértelmezetten generic ARMv5 CPU-ra fordít, amely esetén a lebegőpontos számítás szoftveresen történik. Optimalizálások és hang nélkül 22 fps-sel fut a Quake3. Mivel a stuff erősen épít a lebegőpontos számításokra, a fejlesztő megpróbálta jobb fordítóval (Android git-ből származó GCC 4.4.0-al, amely már támogatja a korszerűbb CPU-kat és a Neon SIMD utasításokat) lepörgetni. Az eredmény: a Neon-os Cortex-A8-ra optimalizált Q3 összehasonlítva a generic ARMv5 build-ekkel 15%-kal gyorsabb lett az audio nélküli mérési eredménynél, és 35%-kal gyorsabb az audióval történt mérési eredménynél. ARMv5 Neon No audio 22.0 fps 25.4 fps Audio 14.7 fps 20.0 fps A fejlesztés folyik tovább. A részletek, támogatott eszközök listája, telepítési tippek stb. itt olvashatók.

Tovább a teljes cikkre...

Keresés