Infarktust okozhat a kalciumpótlás - figyelmeztetnek az Új-Zélandi Egészségkutató Intézet munkatársai. A kutatók megfigyelték, hogy sokkal nagyobb eséllyel kaptak szívinfarktust azok az idősödő nők, akik kalciumpótlásban részesültek.
Megvan a hiányzó láncszem - állítja egy brazil paleontológus, aki úgy véli: rábukkant arra a krokodilra, amely összeköti a dinoszauruszok korában élt, primitív ragadozókat és a modern fajokat.
Állatok vesznek maguknak jegyet a vonatra, a farmerek robotruhával szedik a retket, a virtuális robotok megtapinthatóak, valamint emberméretű babákat mászatnak le tornyokból: ilyen most az élet Japánban. A YouTube videóiból válogattunk.
A szén-monoxid nem csak az oxigén kiszorításával károsítja a szívet - a Rhode Island Kórház kutatói más károsító hatását is felfedezték a mérgező gáznak.
A legújabb kutatások szerint a kaméleon színváltoztatásának célja a közhiedelemmel ellentétben nem az álcázás, hanem a fajon belüli kommunikáció. A hímek például akkor is színt váltanak, amikor más hímmel küzdenek, vagy ha szívük hölgyét akarják elkápráztatni.
A legendás brit együttes „Across the Universe” című dalát fogja sugározni az űrbe a Deep Space Network antennarendszer segítségével a NASA, amely február 4-én ünnepli ötvenedik születésnapját.
Egyebek mellett díszes koporsókra és mumifikált kutyákra bukkantak orosz és amerikai régészek a Kairótól 80 kilométerre dél-nyugatra lévő egyiptomi Fajjúm-oázisban.
Athénban megtalálták Vincent Van Gogh egy eddig ismeretlen vázlatfüzetét. Ha a szakértők megerősítik valódiságát, értéke elérheti a négymillió eurót (több mint egymilliárd forint).
Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság virtuális együttműködésével a Londoni UCL Egyetem tudósai modellezni tudták egy új HIV gyógyszer működését. A gyógyszer a vírus egyik kulcsfontosságú fehérjéjét blokkolja, így próbálva kiiktatni magát a kórokozót. Az új gyógyszer tesztje-amelynek modellezése a 'Virtual Physiological Human' elnevezésű nemzetközi együttműködés egyik első kísérlete-reményt…
A Rochester Egyetem Orvosi Központjának kutatói megdöbbentő felfedezést tettek: Amerikában valószínűleg majdnem minden tízedik tini metabolikus szindrómában szenved.
A Duke Egyetem Egészségügyi Központjának kutatói felfedezték, hogy a napi rendszerességgel kávé, tea, vagy üdítő italok formájában fogyasztott koffein a vércukor emelése révén káros lehet a cukorbetegek megfelelő kezelésének eléréséhez.