19. nap

2008. január 30. 13:20, bamako-infoframe

Még mindig Bamako. A konténerezés szervezése zajlik párhuzamosan a csomagok rekonstrukciójával. Valószínűleg csak holnap éjszaka fogunk tudni elindulni. Tegnap éjjel a magyarok nagy része elrepült, már csak pár honfitársunk lézeng a szállodában. A kemény mag . A 01-es csapattal most beszéltem, minden vizsgálati eredményük negatív, jól vannak. Még nem tudják mikor mennek haza, ha a biztosító nem tud mára repülőjegyet foglalni, akkor lehet hogy holnap egy géppel megyünk.   Amióta itt vagyunk, legalább ötször pakoltam ki és vissza teljesen a kocsit. A helyi nepperek kitartása tiszteletre méltó. Ahogy megjelenek a parkolóban, azonnal odajönnek legalább öten és megkérdezik mennyibe kerül az autó. A hírtől, hogy nem eladó, teljesen le vannak sújtva. De azért maradnak és érdeklődve nézik, ahogy pakolok. Néha rámutatnak egy benzineskannára, konzervdobozra vagy kempingszékre és az áráról érdeklődnek. Nem hiszik el, hogy nincs biznisz. Egy idő után, amikor már húszan állnak körül és licitálnak a holminkra, kezdenek egy kicsit zavarni. Ilyenkor megpróbáljuk elhessegetni őket. Megértőek, továbbállnak. Nem telik el fél perc, megjelenik a következő csapat, és az egész folyamat kezdődik előlről. Remélem, a mai pakolás már végleges.   Egy olyan konténeres céget választottunk, aki Bamakoban, a jelenlétünkben pakolja be a kocsit konténerbe és Szlovéniáig szállítják. Ez kicsit drágább, mint a Bamako-Dakar-Hamburg útvonal, ott viszont csak Dakarban került volna a kocsi, benne az összes cuccunkkal konténerbe. A tűzgolyó így egy hónap múlva érkezik.   <update> Tűzgolyó a konténerben! A terminál a város széli nyomornegyedben volt. Képek a berakodásról.    Sikerült repülőjegyet is foglalni a hajnali járatra. Az útvonal Bamako-Casblanca-Brüsszel-Budapest.  16 órás út lesz. A kijelentkezés után tettünk még egy utolsó látogatást a közeli piacon. Videó!

Tovább a teljes cikkre...