Átütő sikert hozott az állatkísérletek során egy célzott rákkezelési eljárás, amely az antitestek hatékony harcba vetésén alapul. Ez a módszer nem károsítja az egészséges szöveteket, de embereken történő alkalmazására legkevesebb egy évtizedet még várni kell.
Az elsõ szputnyik fellövésének 50. évfordulója elõtt tiszteleg az MTA KTM Csillagászati Kutatóintézetének elõadótermében november 7-én délelõtt 9:30-kor kezdõdõ elõadássorozat.
Olyan krónikus bőrbetegségben szenvedett Karl Marx, amelynek pszichés mellékhatásai is vannak, így valószínűleg befolyásolta a munkáját és a műveit is - állítja egy brit bőrgyógyász professzor.
Alkoholt soha nem fogyasztó cukorbetegek vércukra értékelhetően javul, ha a főétkezések alkalmával egy-egy pohár bort is megisznak az étel mellé - mutatta ki egy Izraelben végzett tanulmány.
A francia d'Angers Egyetem kutatói legújabb kutatásuk során megállapították, hogy a polifenolok mennyiségtől függően különböző, akár rákellenes hatásúak lehetnek.
A közhelytől eltérően a nők jobban vezetnek, mint a férfiak - állapította meg egy német egyetemi kutatócsoport, amely az északkelet-németországi Mecklenburg-Pomerániában két éven át alaposan tanulmányozta ezt a kérdést.
A politika ismét közbeszólt: a Nemzeti Hírközlési Hatóság közölte, hogy egyelőre nem lehet kiírni az öt digitális televízió és egy digitális rádió műsorszóró-hálózat üzemeltetési jogosultságára vonatkozó pályázatokat, mivel az illetékes parlamenti bizottság nem adta meg a szükséges jóváhagyást.
A brit hadsereg a láthatatlanná tevés szupertitkosan kifejlesztett módszereit teszteli, s öt év múlva a technológia a hadászat szerves részévé válhat - olvasható az Ananova brit hírportálon.
A gyermekkori cukorbetegség világszerte terjed, magyarországi növekedés azonban az európai átlagnál valamivel kisebb mértékű - hangzott el a Magyar Gyermekorvosok Társasága (MGYT) és a Magyar Diabetes Társaság (MDT) napokban tartott tudományos konferenciáján.
A vörös hús és az alkohol fogyasztása még kis mennyiségben is növeli a rákbetegség kialakulását, és még azoknak is érdemes lefogyni, akik nem kimondottan túlsúlyosak, ha el akarják kerülni a kórt - derült ki az eddigi legátfogóbb vizsgálatból.
A francia d'Angers Egyetem kutatói legújabb kutatásuk során megállapították, hogy a polifenolok mennyiségtől függően különböző, akár rákellenes hatásúak lehetnek.