Senki nem gondolta volna 110 éve, hogy egy Los Angeles környéki kis farmon, a semmiből nő ki a világ filmfővárosa, Hollywood, amelynek megannyi csodálatos filmet köszönhetünk. A „helyi” filmgyártás az 1910-es évektől kezdve meghatározó eleme a moziiparnak, s mai napig vezető szerepet tudhat magáénak.
Rohan az idő, ma 81 éves a kelet-németek indiánja, akiért itthon is rajongtak a fiatalok, a hetvenes években az Ifjúsági Magazinon keresztül a legtöbben az Abba és a Boney M. mellett Gojko Mitic-posztert, fényképet vagy cikket akartak cserélni.
Elsőkönyvesként debütált szombat délután a Margón Szűcs Péter, aki bár húsz éve ír és szerkeszt (újságot, blogot), viszont ő maga is vallja, hogy az egészen más jellegű írás, mint mikor regényt ír az ember. A Dharma több kontinensen átívelő, három idősíkban játszódó történet, amelyet végül esővédett helyen mutattak be a fesztivál harmadik napján. F
A Hiperkarma frontemberének DaLszöVeGköNyvét a Margó Irodalmi Fesztivál harmadik napján mutatták be, Bérczesi Róberttel Fekete Gy. Viktor beszélgetett. A kiszámíthatatlanul kanyargó beszélgetés nagyon széles spektrumon mozgott, drámai és humoros percek váltották egymást gyors egymásutánban. Nemcsak a kötet felépítéséről, de a dalszerző introvertált
Az 1831-ben Magyarországon pusztító kolerajárványról írt regényt Fábián Janka egy 17 éves budai polgárlány szemszögéből. A szerzővel a Margón Szeder Kata beszélgetett például arról, hogyan reflektál a regénye a koronavírus-járványra, vagy hogyan segítette Kazinczy a regény megírását. Fotók: Posztós János/Margó Irodalmi Fesztivál
„Ez nem coming-out, nem feltárulkozás, hanem egy megformált irodalmi mű” – mondta Keresztury Tibor a Hűlt helyem című könyve (olvass bele Itt) margós bemutatóján tegnap este, ahol szó esett írásainak sajátos hangjáról, a halálfélelemmel való szembenézésről és a betegség irodalmáról is. A szerzővel Jánossy Lajos beszélgetett, a zenei hátteret pedig
1944 végén a 12. kerületben a nyilas pártszolgálatosok saját honfitársaikat mészárolták le. A tömeggyilkosságok helyszínét jártuk be szombaton a Németvölgyi úti pártháztól a Városmajorig a Könyves Séták programján a Margón, amelyet a 444-es Ács Dániel vezetett. Fotó: Posztós János/Margó Irodalmi Fesztivál
Az Egy igazán dühös ember a 2004-es A pénzszállító című francia film „amerikai” remake-je Guy Ritchie rendezésében, sőt a film forgatókönyvébe is besegített. Sajnos az eredetit nem láttam, de Ritchie legújabb keménykedése igazán ütős lett.