2008. január 23. szerda

4:40
Közös tagine Tatán (Budapest-Bamako)
Újabb beszámoló érkezett Afrikából:Tatán (N 29 44.373 W 7 58,469) találkozott össze öt nappal az indulás után a Flying Gizy, a Lóhalál motors, és Kirk kapitány. A főtéren megejtett találkozón tagine-t ettek. A tagine: végy egy csúcsos tetejű agyagedényt, tegyél bele birka- vagy más eredetű húst, fedd be krumplival, borsóval, hagymával, a tetejére pedig sárgarépakúpot formázz. Lefedve lassú tűzőn…
4:43
Porlasztócsúcs (BB - hetesbusz)
Gyula kibányászata a fent említett izéket a motorból, hogy majd újakat tesz bele. Ezt is megörökítettem. Különösen tetszik az ideiglenes dugó, ami az uzsonnából megmaradt alufóliából készült :)
4:50
Elfustoltunk Tan-Tanban (Budapest-Bamako)
Tegnap arrol beszelgettunk, hogy mindenkinek technikai gondjai vannak, nekunk meg semmi. Nem kellett volna. Tatooinbol elindultunk, hogy atvagunk a sivatagon, ki a tengerparti utra, 50km legvonalban. 5 km-re az aszfalttol Marci motorja ledoglott, olajtartaly kinyit, dol belole a fust. Az utig meg visszamentunk hosszu fustfelhot eregetve. Arra jaro bamakosok megalltak, CB-n elertek Szityut, akivel…
4:53
Népek barátsága (BB - hetesbusz)
A nap fénypontja a belső dekoráció egyik érdekes eleme volt, a hűtőajtókat festettük le, méghozzá magyar és mali színekre. Hát ez tényleg iszonyú jó lett, sokat dob a belsőn is. Még néhány hasonló dekorációs munkát tervezünk, részben eme sikerünkön felbuzdulva.
5:00
Sivatagi sms (Budapest-Bamako)
Kirk kapitány üzenete a 86-os busz Pajero fedélzetéről: "Ma adtuk az eddigi legtöbb pöti szuvenirt az úton posztoló rendőrnek... Velünk utazott a sivatagban a Laki ügyvédje, mert az kell. Most érjük el az óceánt Laayounnal, de elötte merguez-t eszünk, mert ma még 400 km jön a parton város nélkül." Merguez: Fűszeres észak-afrikai kolbász. Kecske vagy birkahúsból készül. Speciális ízét a hrisa…
5:03
Felöltöztetve (BB - hetesbusz)
2 napja sikerült felöltöztetnünk a drágát, méghozzá nyakig. Köszönet érte Nagy Miki "four finger" kartársnak, aki majd' 20 órán keresztül dolgozott a gépen - egyfolytában! Segítségére volt az idén Daciás, tavaly "Ezüstteknős" bamakos veterán, nomeg mi is hozzátettük, ami tudtunk. De sok duma helyett jöjjenek a fotók (úgysem adják vissza rendesen, tessék kijönni megnézni a rajtnál!)
5:10
Tatooine Bolygo fele ut nelkul (Budapest-Bamako)
Tegnap megkaptam a terkepet amit Samu fiam rajzolt nekem, nehogy eltevedjek, a sietos indulasban ugyanis otthon felejtettem a gondosan kidolgozott katonai felhasznalasra keszult terkepet, de szerencsere sikerult meg eljuttatniuk a Lakinak aki mostanra utolert minket. Igy mar nyugodtan vagunk neki a tovabbi szakaszoknak. Az egesz napos aszfaltmotorozasba belezsibbadva beszabadultunk a sivatagba…
5:13
Kész a ruhája! (BB - hetesbusz)
Nos, néhány fotó a kész buszról. Nincs nagylátószögű optikájú gépem, így maradt az, hogy darabokban fotózom le...király, mi?
5:20
A hetes busz legrugoja (Budapest-Bamako)
Meg korabban elcsiptem ket staciojat a hetes busz legrugo parajanak. Nem tudom mennyit mentek elotte, de ejfelkor meg neki kellett allniuk szerelni. Eleg durvan nevzett ki ahogy a soktonnas hernyot megemeltek, alabakoltak es kotorasztak alatta. Az elso kepen egy melypont, de a vegere osszevarazsoltak. A hetes buszt szeretjuk, nemcsak a tatooinei buliszervezes es sorcsap miatt, hanem a…
5:23
Olvasmanyok, nyomonkovetes (BB - hetesbusz)
Udv a varazslatos francia autopalyakrol!A blogot Akos fogja szerkeszteni az ut soran, de egyelore nagyon zombi, mivel 2 napja jott vissza az indiai riksafutamrol.Addig is olvasgassatok szepen a hetesbusz.hu cimoldalan a friss hireket. Ha Akosunk magahoz ter, majd biztosan kuldi az erdekfeszito tudositasokat.A Hetes busz udvozletet kuldi!
5:30
Uj szerelo, uj remenyek (Budapest-Bamako)
A szelephezagallitas ahogy vartuk, nem segitett. Cserebe a szaki azt magyarazza, hogy megjavitotta es normalis, hogy tovabbra is kekes olajfusttel teritjuk be fel Marokkot a probauton. Azt javasolja, hogy menjunk igy 100km-t es megjavul. Aha. Nos ezert nem fizetunk, hiaba dolgoztak feleslegesen negy orat rajta. Ha nem tudunk megalkudni, lelepunk. Kozben mar at is csempesztuk a rossz motort egy…
5:33
Uj ember a fedelzeten (BB - hetesbusz)
Szabolcsnak sajnos csaladi okok miatt sajnos le kellett mondania a turat. Uj ember jott a helyere, Gyula. Gyula 62 eves, 16 evig volt polgarmester Csajagon. Csajag Fejer megyeben talalhato, Balatonfokajar es Balatonakarattya kozott. Az eszaki parton kozlekedo szemleyvonat sokszor all itt 20-30 percet, igy szocreal palyaudvaranak homlokzatat sokan ismerik.Gyula kb. 30 eve vezet es szerel buszokat,…
5:36
A szahara (velorexbamako)
5:40
Nyolcadik nap, csalások és az elveszett busz (Budapest-Bamako)
Ma reggel csodálatos napfelkeltére ébredtek a Budapest-Bamako résztvevői. A Tatuin bolygó átmeneti megszállói a reggel 7 órás eligazításra mindannyian felsorakoztak. Izgatottak voltak hiszen az úti cél a nyugat-szaharai Dakhla városa. Az út mentén még ma is több helyen aknás területek vannak, így aki nem figyelt rendesen, könnyen bajba juthatott volna. Más is lázban tartotta a…
5:43
A Hetes Busz hasit!!! (BB - hetesbusz)
Es igen, a Hetes Busz elindult! Szombat reggel a Kossuth teren tobb erdeklodo gyult ossze, mint egy atlagos kormanyellenes tuntetesen. Arpadsavos zaszlo nem volt, tok jo sonkas szendvics viszont igen. Kb. masfel oras kesessel sikerult elindulnunk. Elso megallonk Szekesfehervar volt, ahol a polgarmester koszontott volna minket, mint felig-meddig fehrvari csapatot, ha be tudtunk volna hajtani a…
5:46
No comment (velorexbamako)
5:50
Benzin (Budapest-Bamako)
Nem egyszeru utkozben benzinhez jutni, nem motorra terveztek a kuttavokat. Kesobb allitolag meg rosszabb lesz. Az elso kepen a Lada Nivas uriember nem tudjuk ki, de koszonjuk neki az ajandekbenzint hajnalban. Mauritaniaban igertuk neki egy sort, tobb szempontbol is lehet konnyelmu igeret volt.
5:53
A masodik leghosszabb nap (BB - hetesbusz)
A mai tav Mestrebol valami francia varosba 1050 km. Ez 60 kilometeres atlagsebesseggel kb. 18 ora. Ha nem robbanunk le. Egyszoval> szivas. Reggel 6-ra terveztuk az indulast, kisebb szereles utan 7-kor el is indultunk. Kezdodnek a parak: Gyula es Tuti szerint nem mehet egyszerre a motor es a benzines aggregator, mert nagy a robbanasveszely. Tehat nincs 220 menet kozben. Nincs X-box. Nincs huto.…
5:56
Mauritánia felé (velorexbamako)
6:00
Megint az üzemagyag (Budapest-Bamako)
Ma reggelre levelet kaptunk Flying Giziéktől, és ahogy a Kabakoma csapat az előző posztban, ők is a tankolás gyönyöreiről mesélnek:"Könnyen megesik, hogy elfogy a Szaharában az üzemanyagod. Nekem azt mondták, a tankod mindig legyen teli… Tavaly is sok képet készítettünk benzinkutakról, az idén új még az archívumunkból hiányzó benzinkutakat fotózunk. Képek a rallye egyik legfontosabb…
6:03
A leghosszabb nap - reggel (BB - hetesbusz)
A Formula 1 hotel roppant vicces hely. Hetig van porta, utana berakod egy nyilasba a hitelkartyad, leveszik a penzt, kapsz egy kodot, bemesz, alszol. Nincs szemlelyzet. Mondjuk ez ertheto, ki egy atlagos francia az ev 365 napjabol 250-en szabadsagon van vagy sztrajkol, a maradek meg hetvege es unnepnap. A hotel tiszta muanyag, kb olyan szag van, mint egy repulon. Az egyik szobaban 40 fok van, a…
6:06
Vita a homokban :-) (velorexbamako)
6:08
Ki vezetheti Gyurcsány autóját? (HVG)
Elvéreztek a raliversenyzők a Köztársasági Őrezred tököli kiképzőpályáján, ahol a hivatásos állományú sofőrök az autóvezetés különböző fortélyait sajátítják el. Szükségük is van a képzésre, hiszen védett személyeket szállító konvojukkal nap mint nap kerülnek veszélyes helyzetekbe a gyakorlatlan és agresszív autósok miatt. (34 hozzászólás)
6:10
A mezőny ma átlépi a határt (Budapest-Bamako)
A mára tervezett szakasz szerint a mezőny délután átlépi a Mauritániai határt. Információink szerint a határátkelő csak napi pár órát áll nyitva, és a mai viharos időjárás miatt már az 1 után érkezőknek várniuk kell holnapig. Kirk Kapitány ígérete szerint friss fotókkal és információkkal jelentkezünk majd."Még 3-4 óra. Most a busszal az óceán partján haladunk, nagy a vihar. Az időjárás miatt…
6:13
Marokko kozepen robog a Hetes (BB - hetesbusz)
Tinerhir, Marokko - 2008-01-17 10:51:13Jo reggelt! Tinerhir festoi varosabol koszontelek benneteket, kedves olvasok. A gepeles kicsit nehezen ,egy, mert a helyi Internet cafeban a billentyuzt kisse osszevissza (qwerty helyett azerty, MINDEN gomb rossz helyen). Bocs, ha bizonytalansagban hagytun,k benneteket, ennek elsodleges oka, hogy Aravind mobil internetevel sikerult 3 nap alatt 320.000…
6:16
100 velorex (velorexbamako)
6:20
Szakkommentár (Budapest-Bamako)
"Belépni a sivatagba, számvetés. Nincs más, csak meztelen kövek, bucka bucka hátán, füst, mandarin, szufizene a Pajeróban és a kérdés, hogy mi az, ami tényleg fontos, amiért érdemes visszajönni a semmiből. De ez nem tart sokáig, utána jön a fáradt bosszankodás." Kirk Kapitány
6:23
Újabb életjel a csapattól (BB - hetesbusz)
Dél-nyugat Marokkó hegyeit másszák éppen, utosó bejelentkezésükkor Tazenakht városához közelítettek. A mai végcél Tata, eléréséhez még 350 km-t kell lehúzniuk a fiúknak. (és a lánynak!)Az Ikarus nehezen bírja a rossz minőségű kapaszkodókat és a rendkívül szeles időjárást. A mai napon hivatalosan is kikiáltották őket a mezőny leglassabb járműjének, kb. 35 km/h átlagot bírnak menni a hegyes vidéken.…
6:26
Határon túl (velorexbamako)
6:30
Elásott ládák, eldugott pálinkák (Budapest-Bamako)
Friss híreink: a Rejtő-fan Volvo király Mogyoróssy Tibor a ráktérítőnél tisztelete jeléül az imént ásott el egy légiós ládát. A 86-os busz dugót okozott a Szaharában, mert közben 3 lepusztul Toyotával begördül az igazi sivatagi őrjárat is. Ezekben a percekben 150 km-re a Mauritán határtól az utolsó benzinkútnál állnak sorban üzemanyagért, a fél Bamako team-el együtt. Amíg a 86-os elér a határig,…
6:33
végre-végre (BB - hetesbusz)
Sikerült nethez jutnia Ákosnak, így jöjjenek az elmúlt napok történései tőle.
6:33
Custom List: B2B (bamako-infoframe)
B2B Hivatalos oldal B2B linkgyűjtemény
6:36
Akna mezőkön (velorexbamako)
6:40
Elásott üvegek a futam nyomában (Budapest-Bamako)
A futam, így a 86-os busz is közeledik a határátkelőhöz. A helyzet komolyságára való tekintettel az a döntés született, hogy inkább elássák a sivatagban az eddig el nem fogyasztott alkoholt, több kocsit ugyanis teljesen kipakoltak a határon, miután italt találtak náluk. Mivel muzulmán országokba, így Mauritániába is tilos alkoholt bevinni, sokat kockáztat az, aki mégis megpróbálja. Nem elég, hogy…
6:43
A leghosszabb nap 2 (BB - hetesbusz)
Feljottek az origosok, lett egy kisebb buli, reszletek a videan. Megiscsak beizzitottuk az x-boxot, volt jatek, zene, szatmari szilva. Gyula koben robotuzemmodban tolta. Senki nem volt mellette navigalni, le is mentunk a autopalyarol es elindultunk Madrid fele. Vesztettunk fel orat. Aztan kiderult, h nem is tevedtunk el, csak az egyik lehetseges uton indultunk el. A GPS mindent megmagyaraz.…
6:43
Custom List: Autó (bamako-infoframe)
Autó Taubenreuther Kft. Terepjáró felszerelés minden mennyiségben. Sok pénzt lehet náluk elkölteni :) Taubenreutherék webshopja Tudsz típus szerint keresni, van magyar nyelvű felirat is forint árakkal. 4x4 Tuning Kft. Papp Lászlónak, a Somogybabodi Off-Road Fesztivál szervezőjének a műhelye. Ők készítik nekünk a snorkelt.
6:46
Mórok földjén (velorexbamako)
6:50
A letiltott ország határán (Budapest-Bamako)
A marokkói oldalon állunk, előttünk legalább hatvan magyar és más nemzetiségű bamakós. Az áteresztési tempó miatt az is előfordulhat, hogy az átlépés ma nem jön össze, mert 6-7 körül bezár az állomás, amit sivatagi erődök vesznek körül. Az álldogálás után az autókkal egy udvarba kell behajtani, ahol a csomagtartótól az alvázig mindent átnéznek. Mauritánia felé az aknákkal megrakott senkiföldje…
6:53
Tuti es a Fradizaszlo (BB - hetesbusz)
Tuti mondja a tavolbol: Hajra Fradi, csok a csaladnak, Brigit szereti! A Fradizaszlot lenyulta egy no"ve'r az Alfa buszbol, az almeriai kikoto ota nem lattuk oket, masik komppal mentek, elottunk vannak. uldozzuk oket. (mire nem kepes nehany ember egy NBII-es csapatert :-)
6:53
Custom List: A Csapat (bamako-infoframe)
A Csapat Hargitai Tamás Otthoni támogatás Serényi Sándor Pilóta Győrfi Piroska Navigátor
6:56
Mauritániai image film (velorexbamako)
7:00
Halte douanes (Budapest-Bamako)
Amíg az ellenőrzés folyik, addig Kirk Kapitány dokumentál, a 7-es buszért aggódoknak pedig azt üzeni, hogy minden rendben velük, csak kicsit lemaradtak.(Egyébként az ott nem egy sörösdoboz a Flying Gizis kollega kezében? Vagy a rácson innen még lehet?)
7:03
Helyesbites (BB - hetesbusz)
Gyula nem 62 eves, hanem 57. a 62-es infot egy utastarsunktol kaptam, de nem moszerolom be. Gyula egy robot, napi 3-4 orat alszik, tolja ejjel-nappal. amikor nem vezet, vagy szerel, vagy oszt. Ezustvizet iszik reggelenkent, allitasa szerint ettol porog.
7:03
3. nap (bamako-infoframe)
Reggel 7.30-kor indult a csapat Marseille-ből a tűzgolyóval, és épp Barcelona felé hasít. Körülbelül 600km múlva el is érik. Autópályán haladnak, egyenlőre sík terepen, bár néha egy kis eső dobja fel az amúgy egyhangú utat.
7:06
East global european rock shaman (velorexbamako)
7:10
Bemegyünk! (Budapest-Bamako)
Csak ennyit írt a fotó mellé Kirk kapitány: "bemegyünk". Gondolom ez még nem Mauritániát jelenti, csak a lent említett udvart, ahol járművek teljes átvizsgálása következik. Ha így van, akkor azt hiszem most aztán lesz idő hosszabb beszámolókat írni.
7:13
almeria, internet nehezsegek. komp (BB - hetesbusz)
Kedd reggel az almeriai kikotoben ebredtunk fel a buszban. Nem volt tul hideg hatul, de mondjuk feherbort ooptimalisan lehetett volna felszolgalni. reggel jott egy kellemes hir a T-tol> indulasunk ota 312.000 (haromszaztizenkettoezer forint) a mobil internet roaming szamlank. Nem tudom, hogy lehet, en 2x postoltam. Aravind allitasa szerint sokat netezett, de nem toltott le semmit, pornot sem…
7:13
2. nap (bamako-infoframe)
Helyszíni tudósítás: Korai kelés és egy újabb, a kávéfőző beüzemelésére tett sikertelen erőfeszítést követően nekivágtunk a mai 776 kilométeres távnak. Az első pihenőben szívélyes invitálást kaptunk a 86-os buszra, sőt még egy kávéra is meghívtak minket. Mivel nem volt nálunk jegy, sajnos nem élvezhettük hosszabb távon a busz nyújtotta kényelmet. Az út első felében szakadó eső lassan…
7:16
Homokviharban a magyar (velorexbamako)
7:20
Lemaradt motorosok (Budapest-Bamako)
Miközben a busz és Flying Giziék megpróbálnak bejutni Mauritániába, sms érkezett a motorosainktól. Épp Agadir felé tartanak egy nagy teherautóval, amin fent vannak a motorjaik is. Reméljük ez nem jelent túl sok rosszat, és hamarosan többet is megtudunk róluk. Egy kommentelőnk szerint a stopposaink is Agadirban vannak, talán még találkoznak is majd velük.