Már eddig is számos előnyét ismertük a szoptatásnak, a többi mellett azt, hogy csökkenti az allergia kialakulásának esélyét és erősíti az immunrendszert. A szoptatás az anyának is hasznos, megvédheti például a mellrák kialakulásától. A legfrissebb kutatások egy újabb előnyét fedezték fel: az anyatejes táplálás csökkenti a gyermekek későbbi viselkedési zavarait.
Egyre több háztartásban barátkoznak meg a néhány éve még ismeretlen avokádóval. Ezt bizonyítja a számtalan receptváltozat, melyet olvasóinktól gyűjtöttünk.
Egy brit felmérés szerint a férfiak többsége legszívesebben szőke hölggyel randevúzna, feleségnek azonban inkább sötétebb hajú nőt választana. A jelek szerint a hajszínnel kapcsolatos sztereotípiák még mindig tartják magukat.
Ketten sérültek meg abban a gázrobbanásban, amely délelőtt történt Pécsett, egy társasházban. Egy szerelő égési sérüléseket szenvedett, egy járókelőt pedig az üvegszilánkok sebesítettek meg.
Kis alkoholfogyasztás terhesség alatt nem árt a születendő kisgyereknek, sőt, még mintha használna is - erre a meglepő következtetésre jutottak a londoni University College egyetem kutatói.
A British Medical Journal 2008. október 24-i számában közzétett felmérés szerint az orvosoknak több mint fele álreceptet ad ki annak érdekében, hogy a beteg jól érezze magát.
Két évtizedes múltra tekint vissza a látásjavító lézeres szemsebészet, ez idő alatt a világon több mint 10 millió – rövid-, vagy távollátó, illetve szemtengelyferdüléssel élő – ember döntött a beavatkozás mellett. De mekkora a kockázat: végleges látásjavulás, vagy esetleges műtéti hiba? Tény, a döntés eredménye életünk végéig megmarad.
Az elmúlt napokban sorra látnak napvilágot különböző becslések arról, mennyivel nőhet a munkanélküliek száma a gazdasági válság egyik következményeként. Adler Judit, a GKI kutatója szerint jövőre a foglalkoztatottak három százaléka, mintegy 100-120 ezer ember veszítheti el állását. Ezzel a munkanélküliek száma megközelíti a 450 ezer főt, amellyel a munkanélküliségi ráta átlépné a 10 százalékot.
A terhesség ideje alatti mérsékelt alkoholfogyasztás nem károsítja a magzatot, sőt, jótékony hatással lehet a születendő gyermek viselkedésére és szókincsére is - állítják brit tudósok.
Mindössze napi 3 gramm zab fogyasztásával csökkenthetjük a szívinfarktus kockázatát és szervezetünk koleszterinszintjét - állítja egy brit táplálkozási szakértő.